11.26.2016

I Went To Hogwarts! (Sorta...)


Continuing on with my London adventures, one of the first things I did after purchasing my flight tickets a year in advanced, was buying these tickets for the Warner Bros. Studio Tour London where they had the making of the Harry Potter movies! All the real props and replicas from the movies were showcased here, how could I not go?

It actually started raining the day I went, which to be honest, made the atmosphere that much better but it was freezing cold. Coming from California, I took like a hoodie and small jacket. Big mistakes were made. It didn't matter though. All that mattered was that I was about to see the world of Harry Potter up close and personal. I was so damn excited. In fact, I was SO excited that I actually had no idea where the location of this place would be. Turns out, it's not exactly IN London. I mean....it is, but it's like wayyyyyy North east of London and I was in Westminster which is Central London. It was about an hour drive up there. Whoops. I literally told my friend about it the day I got there and he was like, "Great planning. Do you even know where it is?" And then, like legit the night before, I had to figure out how to get there. Yeah, when it comes to events and such, I kinda tend to just wing it. I'm an adult. Don't judge me.

THE GREAT HALL
First stop was The Great Hall! There weren't any floating candles sadly, but I did get to see the costumes that the cast members wore at Hogwarts.



THE YULE BALL



THE BOYS DORM
Harry slept here! No, you can't lay in the bed, sadly.



THE COMMON ROOM


The Griffin Staircase was freaking epic!



DUMBLEDORE'S OFFICE
Dumbledore's office was one of my favorite rooms in the whole tour! I love the stargazing equipment and the details here made me feel like I was in the movie.



POTION MAKING
Step into Potion Making class! Okay, this area was probably my favorite. Let's be real, I always knew I was destined for the wizardry life.





HAGRID'S HUT




The Hogwarts Express & Platform 9¾
I'm literally dead at this point because the real life train is in front of my face and I cannot contain my excitement. Will this thing legit take me to Hogwarts? Because I'm ready. 




I've actually had Butterbeer before, when I went to The Wizarding World at Universal Studios Hollywood earlier this year. It's a really sweet beverage so it's not my favorite thing in the world, but I always feel the need to get it because it's the only real edible thing they serve that's directly related to the movies. Gotta feel legit you know??




DIAGON ALLEY
Yes, this is the real place! They used a bunch of special effects and green screens to make the place look much fancier and bigger in the film, but this is the real deal. Also, on the ceiling you can see a bunch of lights and equipment so that the set can shift from day to night.





HOGWARTS CASTLE
This model sculpture is something else. It's so intricately detailed it's ridiculous! Every detail of the castle has been perfected to look as realistic as possible when shot on camera. It's crazy to think that this massive place we see in the movies is really just a sculpted model, which is roughly the size of an average room. The pictures don't really do it justice but it's quite magical when you see it in person.




I definitely recommend any fans of the franchise to go check out the studio tour if they ever make it over to London. It's truly something that is worth seeing. My friend who I literally dragged along with me, doesn't even really watch the Harry Potter films but even he really enjoyed it. In fact, I think he enjoyed it more than I did. Just don't be a fool like I was, and make sure you know where the location is before you just buy the tickets. There are also special buses that go straight to the tour from Central London, but it's a little pricey so I'd definitely do a bit of research before you go. But I'm so glad I went. It definitely made my experience in London that much better. Until next time, CHEERS! -tips hat / makes tea-

Stay tuned:
- Shopping In London
- London Guide For First Timers: By an actual first timer
or check out my first post London at Night

No comments

Post a Comment